TUBAUDANICON
  Home Kontakt Hľadaj
 
 
 
Referencie | Tunely  
 Stavba metra IV. C1 Praha
Stavba metra IV. C1 (Holešovice – Ládví) – stavebná časť PRAHA

Investor
Dopravný podnik hl. m. Prahy a. s.

Vyšší dodávateľ
Subterra a. s., Praha 4 - Braník

Popis objektov a realizované práce
Razenie a primárne ostenie jednokoľajových tunelov z ťažkej šachty na stavbe Metro IV. C1.

Realizované objekty:

  • SO 04-24/01 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy - LTT – razenie a primárne ostenie vrátane spojovacej štôlne medzi tunelmi,
  • SO 04-24/11 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy - PTT – razenie a primárne ostenie,
  • SO 04-24/03 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy - LTT – definitívne ostenie,
  • SO 04-24/13 – Jednokoľajové tunely za st. Kobylisy - PTT – definitívne ostenie,
  • SO 04-21/03 – Dvojkoľajový tunel pred ul. Trojská v úseku rozvetvenia,
  • SO 05-21/07 – Jednokoľajové tunely z st. Kobylisy - razenie a primárne ostenie.

Technológia výstavby

  • razenie sa realizovalo podľa metódy NRTM v horninových triedach, ktoré zodpovedali triedam raziteľnosti 3,4 a 5a, vrtno-trhacími prácami v dvoch laviciach – klenba, počva,
  • odťažba rúbaniny bola riešená nakladaním pomocou nakladača BOBCAT do kontajnera a na povrch vyvážaná žeriavom RDK-300,
  • doprava betónu bola realizovaná samospádnym potrubím s priem. 225 mm, do betónu čerpadla MAYCO-SUPREMA s dávkovaním bezalkalického urýchľovača,
  • nástrek betónu sa realizoval minipulátorom ALIVA AL – 503,
  • dĺžka záberu max. 1,35 m,
  • výstuž z priehradových rámcov M3 + striekaný betón B-20 hrúbky 200 mm s 2x siete 8 x 8/150 x 150 mm,
  • zaisťovanie výrubu – ihly priem. 28 mm, dĺžky 4m, 8 ks na jeden záber,
  • kotvy BOLTEX 8 dĺžky 4 m, 6 ks na jeden záber.

Finančný objem bez DPH
62,1 mil. Sk

Doba výstavby
apríl 2002 – apríl 2003

 
 
top    tlač